01:02 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عربستان سعودی

کاخ سفید بی خیال اوپک شد
نماد برتر- با رفتن ترامپ از کاخ سفید و سرگرم شدن دولت بایدن به مسائل دیگر، کاخ سفید در خصوص مسائل اوپک ساکت بوده است.
کاهش ۳۰ درصدی پرداختی آرامکو به دولت سعودی
نماد برتر- پرداختی آرامکو به دولت عربستان سعودی سال گذشته با وجود این که این شرکت سود سهام ۷۵ میلیارد دلاری را حفظ کرد، به دلیل سقوط قیمت های نفت ۳۰ درصد کاهش یافت.
در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟
قیمتهای نفت تحت تاثیر قرنطینه های جدید اروپا برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ برای بازیافتن روند صعودی نیرومندی که طی چهار ماه گذشته داشت، به تقلا افتاده است.
فروش نفت به چین اولویت ۵۰ سال آینده آرامکو شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی در کنفرانس توسعه چین اعلام کرد این شرکت تضمین خواهد کرد امنیت انرژی چین بالاترین اولویت آرامکو در ۵۰ سال آینده خواهد ماند.
نفت برنت از مرز ۶۵ دلار گذشت
نماد برتر- قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط ۴۰ درصد از تولید نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز ۶۵ دلار در هر بشکه عبور کرد.
قیمت نفت به روند صعودی بازگشت
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، پس از یک روز سقوط، بار دیگر با امید به کاهش تولید و عرضه به رشد بازگشت.
واردات نفت آمریکا از عربستان به صفر رسید
نماد برتر- آمریکا که تا چند ماه پیش با سونامی صادرات نفت عربستان سعودی روبرو شده بود، هفته گذشته برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته واردات نفت از این کشور نداشت.
افزایش تولید ماهانه اوپک برای ششمین ماه متوالی
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه افزایش یافت که عمدتا به دلیل بهبود بیشتر تولید لیبی بوده است.
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه
نماد برتر- آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.
بیانیه پایانی دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک
نماد برتر- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
صادرات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس کاهش یافت
نماد برتر- صادرکنندگان نفت عضو اوپک در منطقه خلیج فارس در نوامبر که سه تولیدکننده از میان چهار کشور به کاهش تولید بیشتر پرداختند، نفت کمتری صادر کردند.
افزایش قیمت نفت تولیدکنندگان خاورمیانه در گروی مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- انتظار می رود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه قیمت فروش نفت برای بارگیری در دسامبر را افزایش دهند اما هر گونه تغییر قیمت در گروی نتیجه مذاکرات گروه اوپک پلاس در روزهای آینده خواهد بود.
برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک پلاس به تاخیر افتاد
نماد برتر- اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال ۲۰۲۱ را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.
اوپک پلاس درباره عدم افزایش تولید به توافق نرسید!
نماد برتر- گروهی از وزیران اوپک پلاس در دیدار غیررسمی روز گذشته نتوانستند درباره به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ژانویه به توافق برسند و این موضوع پیش از نشست رسمی وزیران اوپک در روز دوشنبه و اوپک پلاس در روز سه شنبه حل نشده باقی ماند.